Rejser til Marokko

Find kulturrejser, grupperejser, rundrejser og aktive rejser til Marokko.

Klik her

Fly til Marokko

Find de billigste flybilletter til Marokko. Vi finder de billigste fly!

Hoteller i Marokko

Find hoteller i Marrakech, Fes, Meknes, ved kysten og i hele Marokko.

Klik her

Artikler om Marokko

Læs om seværdighederne og attraktionerne i Marrakech og læs vores rejseguide til hele marokko.

Marokkoekspert Susanne Bach

Manufacturer: Fakta

Min første rejse til Marokko var i januar 2006, og siden har jeg været der 10-12 gange.

Grunden til mit første besøg, var at jeg havde fundet mig en kæreste fra Marokko, og nu skulle jeg ned og se hans land og møde hele familien.

Den tur tændte alle mine rejse- og oplevelsesceller i kroppen, og jeg blev straks vild med landet - det har bare det hele.

Jeg tog en uddannelse som serviceøkonom med speciale i turisme, og begyndte at rejse som rejseleder til Marokko sammen med min kæreste for Mellemfolkeligt Samvirke, hvor jeg arbejdede i sommeren 2007 på projektet Next Stop Mellemøsten.

Det var en tur med fokus på kvinders rettigheder, som var en rigtig spændende at opleve landet fra.

Efterfølgende blev vi begge rejseledere for rejsebureauet DaGama Travel.

Her fik jeg job på kontoret, hvor jeg arbejder i dag, men er dog frem til sommeren 2011 på barsel med min lille søn Malik.

Min kæreste rejser stadig som rejseleder, og vi tager derned så tit som muligt – af kortere og længere varighed.

I øvrigt tager jeg af og til ud på skoler og holder foredrag om landet.

Både de faktuelle historier om landet, men jeg deler også alle røverhistorierne, som fx dengang jeg blev kastet ud på midten af dansegulvet til et bryllup med 100 klappende fremmede kvinder rundt om mig, eller da jeg var med til at halalslagte et får, eller dengang, og da mit tøj var væk fra omklædningsrummet efter en tur i byens hammam og jeg måtte have min svigerindes fine mamelukker på under den lokale dragt tilbage til svigermor, der synes jeg så mere henrivende ud end nogensinde.

Jeg vil med tiden også dele nogle af de oplevelser her på www.rejseprogrammet.dk.

Mange forespørgsler om alle de fine ting fra Marokko, som marokkopuder, keramik, smykker, tørklæder mm. har gjort, at vi nu så småt er begyndt at importere varer fra Marokko også, så vi kan sprede lidt af den fantastiske 1001 nats stemning ud i de danske hjem.

Mit formål med at være Marokko-ekspert, er at sprede min viden, interesse og kærlighed for landet, og gøre det til en mere kendt rejsedestination for danskere.

Jeg kan kun sige – tag af sted – du vil ikke fortryde det. Alles interesser kan indfries, og natur- og kulturoplevelserne er uendelige, pakket ind i fortryllende gamle paladser, smukke scenarier og åbne gæstfrie folk, hvor end man tager hen.